Hoe virale marketing werkt

Wat belangrijk is

, is dat ik de essentie vind van wat je te zeggen hebt en het dan overbreng naar een real-world toepassing. De uitdrukking zal ergens vandaan komen, maar het moet precies worden uitgedrukt zoals u het wilt. Zodra ik de uitdrukking van de essentie heb gevonden is het compleet, het moet worden afgestemd op het bedrijfstype.

Probeer maar eens een tekening van een kunstleraar te nemen en vraag of je hem mag verbeteren. U zult nog steeds een zekere mate van bevrediging hebben door het oorspronkelijke idee te tekenen, maar u moet een stap verder gaan door wat kleur aan de tekening toe te voegen. Dit gebruik van het creatieve kunstinstrument heeft een psychologisch en ervaringsgericht deel van de menselijke hersenen verkend (bewust, zelfverzekerd) om de overgang te vergemakkelijken die je voelt wanneer je je uitdrukking van het verhaal waarvan je wilt dat het goed wordt uitgebeeld voor je doelpubliek, verandert.

Dit proces van het identificeren van een creatieve uitdrukking is enigszins 'in creatieve stemming' en je zult sneller tot een nieuwe verbeelding komen. Maar na de eerste paar keer, als je de meerdere stromen van gedachten, ideeën en uitingen ziet, zul je het proces beginnen te begrijpen van wat er werkelijk nodig is om 'viraal te gaan'. Zoals veel bedrijven en ondernemers hebben ontdekt, is de kracht van 'virale marketing' net zo'n eerlijke en oprechte manier om je ideeën over te brengen als je maar kunt vragen.

Nu wordt de vraag: "Hoe werkt virale marketing?" In wezen gaat het erom de creativiteit te gebruiken om de massa van het publiek aan te vullen en de creatieve uiting om te zetten in een virale boodschap waar het publiek zich toe kan verhouden. Om een boodschap viraal te laten gaan, moet het een situatie zijn waarin het publiek iets nieuws nodig heeft. Ze zullen het gaan 'nodig hebben'. Dit is waar omdat de menselijke natuur resoneert met de gevoelens van behoefte, en dan worden de emoties versterkt en deze 'behoefte' dwingt het publiek om te genieten van een perspectief dat nieuw en opwindend is, iets dat echt belangrijk voor hen is, in tegenstelling tot het oude en vertrouwde.

Dit zijn je onderwerpen of overdoes. Als je eenmaal een onderwerp hebt, kun je een onderwerp ontwerpen. Een onderwerp ontwerp is gewoon een nieuwe versie van hetzelfde onderwerp kader met een aantal nieuwe inhoud toegevoegd aan het zinvol te maken, of om een nieuw idee of genre te onthullen. Dit ontwerpconcept wordt vervolgens vertaald naar het doelpubliek door middel van verschillende bruikbaarheidsstrategieën, zoals een impliciete oproep tot actie en het vroegtijdig verlaten van het onderwerp.

Het unieke ontwerpconcept werkt goed als het gecombineerd wordt met het basisconcept van waar uw publiek precies geïnteresseerd zou zijn in wat er gezegd wordt. Wat de essentie van uw corporate story wordt onthuld door deze creatieve uitingen van uw bedrijf door de toepassing van het grafisch ontwerp spectrum.

Hopelijk vindt u enig inzicht in hoe effectief het is om meteen aan de slag met virale marketing, zodat u ervoor kunt zorgen dat uw boodschap krijgt uit in de absolute meest effectieve manier mogelijk is, maar je moet ook overwegen wie uw doelgroep is, dit zal u toelaten om op maat van de boodschap die u wilt naar voren te brengen op een zodanige wijze dat uw doelgroep is in feite de consument of gebruiker.

Scroll to top